高三常有考試下面是常見的情況
I had a math exam today. It’s horribly hard. (今天我們考數學,可怕的難)
I worry about failing the exam. (
我擔心會不及格)
Teacher Sun said some of us were doing very well. (
孫老師說有些同學考得不錯)
I don’t know how they did so well. (
我不知他們怎麼考那麼好)
My trouble comes with geometry. (
我的問題出在幾何學)
I am weak in relative positions of figures. (
我對形狀的相對位置感受很弱)
I passed two tests on algebra with high scores. (
我通過兩次代數考試,分數都很)
But when it comes to geometry, I got scores below 70 twice so far. (
一提到幾何,迄今有兩次低於七十分)
It’s like I am studying and studying and I feel prepared. But I got bad grades though. (
似乎我一直讀一直讀,感覺準備好了,但分數還是很差)
I am wondering if I would still be able to succeed in application for medical school. (
我開始懷疑我是否還能成功申請進入醫學系)
The grade of math below 14 in
General Scholastic Ability Test (GSAT) is not acceptable. (申請進入醫學系,數學學測低於14級分是無法被接受的)
To head toward math GSAT grade above 14, I think it’s time to change my study strategy for geometry. (邁向學測數學14級分,我想現在正是時候我要改變幾何的學習策)
----------
前兩句也可以是
I had a math exam today. It’s pretty easy.
I study it inside out. (
我懂得很透徹)
I practiced all questions twice in textbook and took extra courses after school. (
我演練教科書上所有的習題兩次放學後我到補習班上課)
I did twice as many exercise questions for the exam. (
我做了兩倍的練習題準備這次考試
)

arrow
arrow
    全站熱搜

    wleemc 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()