公車或捷運是高中生的交通工具,下面的句子是你搭公車一定經過的事。
I stepped into the bus and saw a few vacancies. (我走進公車,看見幾個空)
The bus was moving soon. (公車很快就開動了)
With a few steps of stumbling, I sat down and pulled out a book from my schoolbag . (跌撞走了幾步,我坐下來,從書包拿出一本)
I read and thought, and sometimes looked up. (
我邊讀邊想,有時抬頭張望)
More people got in as the bus went on stopping for passengers. (公車繼續靠站,上車的乘客越來越)
I concentrated on reading without knowing the vacancies were fully occupied. (我專心看書,渾然不知空位全被坐滿)
Because too many people came in, standing in the aisle, t
he bus became full and crowd. (因為太多人進來站在走道上,公車人滿,非常擁擠)
In one stop, an old man stepped in, faltering to find a handhold. (
在某一站,一位老人上來,步態蹣跚想伸手抓住吊環)
I stood up right away and yielded my seat to him. (
我立刻站起來讓坐給他)
He sat down and said "thank you" to me. (
他坐下對我說聲謝謝)
The bus kept going. My school was not far away. (
公車繼續往前開,離我學校不遠了)
A few minutes went by. The bus stopped at my school. Then I got off. (
幾分鐘過後,公車停在學校旁,於是我下車)

arrow
arrow
    全站熱搜

    wleemc 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()